Модель сучасного педагога
Стоп професійному вигоранню!
Модель сучасного випускника
Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки
ТОП-10 професійних навичок 2025 року
Золоті правила майстра виробничого навчання
2. Майстер повинен викликати
любов і повагу дітей до себе. А це можливо, коли він сам любить, поважає та
піклується про кожну дитину, й у стосунках з нею чесний і відвертий.
3. У майстра не має бути
улюбленців, тоді дитина прислухатиметься до порад такого вчителя, виконуватиме
його прохання, ділитиметься з ним найпотаємнішим.
4. Майстер має бути веселим,
жартами підтримувати і заохочувати позитивне. Це наближає його до дітей і
зберігає його серце та нерви у порядку.
5. Майстер повинен
правильно використовувати свій час, щоб поповнювати запас енергії завдяки
природі, мистецтву.
6. Майстер слід завжди бути
доброзичливим. Немає в дитині нічого такого, що вимагало б жорстокості. Зло
перемагають добром, любов’ю. Вчитель повинен бажати дитині лише добра,
виховувати в неї добро своїми власними вчинками, і вона відповість тим самим.
7. Майстру варто читати
більше наукової літератури. З такою людиною дітям завжди цікаво.
8. Завдання майстра, як
особистості: „знайди себе в собі”, підкори себе собі, оволодіти собою і
допомогти дітям зробити те саме.
9. Майстер повинен володіти
мистецтвом індивідуальних бесід з
дитиною, вміти вислухати її, підтримати в ній вогник самоповаги.
10. Майстер має
створити доброзичливий учнівський колектив, в якому кожна дитина пам’ятає, що
поруч з нею людина, з інтересами якої треба рахуватися.
11. Майстер має бути річкою,
в якій зливається гаряче серце й холодний розум, не допускати поспішних,
непродуманих рішень, не залежати від настрою.
12. Майстру слід дорожити
довір’ям дитини, любити її, захищати, поважати її почуття. Тоді між учителем і
дітьми складатимуться доброзичливі, щирі стосунки. Педагог повинен берегти
найвище благо: людську гордість, недоторканість особистості, гідність дитини.
13. Майстру необхідно виховувати у дітей
самодисципліну, боротися з лінощами. Разом з батьками слід добиватися того, щоб
дитина сама себе обслуговувала. Діти повинні розуміти, що навчання у школі – це
їхня найважливіша робота.